tirsdag 21. mai 2013

Du bare vet at vottesesongen er over......


når fotoshooten har grønne trær i bakgrunnen........

men jeg må jo vise dere vottene som endelig er blitt ferdige etter vel ettogethalvt års strikketid...... Her er de i allfall, mine grønne hestevotter!! Kjempeklare til neste sesong :O)

Og enda et prosjekt ut av strikkekurven min, jeg er flink nå, sant??



Hest betyr lykke-votter har jeg strikket før, med disse er til bare meg, til og med selv om jeg ikke på noe vis har hestedilla......for jeg syns de er så fine.

Har strikket vottene i Rauma Finullgarn, pinner nummer 2,5 og de ble virkelig perfekte i størrelsen til mine litt små damehender.

Mønster: finner du her i Jorids mønsterbutikk
Garn: Rauma Finull, farger 452 + 484



Jepp, vottesesongen er definitivt over!!
(men det skal i rettferdighetens navn nevnes at det ikke er mange dagene siden jeg syklet med votter...)



33 kommentarer:

  1. Så fine de var. Det er gøy å kunne ta frem flotte nye votter når vinteren kommer. ;))

    SvarSlett
  2. Kjempefine votter! Synes mønsteret er fint jeg også, og i finullgarn blir de garantert gode å bruke. De tover vel litt i bruk og blir varme og behagelige.

    Vi satser på at vottesesongen er over nå, men til høsten blir dette supre votter.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. det vae vottene sine det, Utrolig fine, Du er god men pinner du, må også få si at sjalet under her er flott, Er det din egen oppskrift?
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, egen oppskrift, men tror jeg har sett noe lignende et sted.
      rillene finner man bare på etterhvert, og økningen er nok brukt i mange oppskrifter, man øker i hver side og på hver side av midtmasken annehver omgang egentlig. opplegg er på 5 masker bare.
      :O)
      Nina

      Slett
  4. Hahaha, ja det gikk fort fra vottevær til grønne blad på trær. Vottene er superfine uansett!

    SvarSlett
  5. Så morsomme disse var! Nå er du klar for neste sesong:)
    Jeg er med i en along med votter hver mnd. Føltes merkelig i mai, blir nok enda rarere å strikke votter i juli...

    SvarSlett
    Svar
    1. ok, da er jeg i hvertfall ikke den eneste som strikker i utakt med sesongen, hehe....
      Lykke til med alongen!

      Slett
  6. Så fine votter !
    Likte mønstret og den blågrønne fargen :)
    Holder selv på å strikke meg et sjal/skjerf i en lignende farge i Tynn Alpakka.

    Håper ikke du får bruk for de vottene med det første da, hi hi ;)
    Janne

    SvarSlett
  7. Så fine votter! Den blågrønne fargen var bare så fin sammen med hvitt:-)

    Man vet jo aldri i nord om man får bruk for votter på sommeren så du trenger kanskje ikke pakke de bort;-)

    SvarSlett
  8. Hihi, ting tar tid noen ganger ;) Vakre votter og vakker bakgrunn :D (Er ikke fullt så grønt her enda, men snart..) Ikke verst å mote seg opp til å strikke ullvotter i varmen, og attpåtil noen som har vært så lenge på gang. Herlig å bli ferdig da tenker jeg :) Og kjempelekkert sjal i innlegget under her! Jeg må seriøst innom bloggeland litt oftere..

    Kos deg i varmen! Sender deg mail straks ;)

    Klem ♥

    SvarSlett
  9. Deilig votter du har striket. Ja - jeg mener jeg strikker til sommeren min votter med farger og mønster - og har ferdig til vinteren... jeg bruker:-)
    Ha en fin uke fortsatt. Hjertelige hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  10. Håper vottesesongen er over nå ja! Men kan gjerne komme med en innrømmelse om at jeg også holder på å strikke votter fremdeles....

    Nydelige hestevotter du har strikket!!

    SvarSlett
  11. superlekre votter, både mønsteret og fargen! og SÅ deilig å rydde opp i strikkekorga. og votter kan jo (dessverre) være brukelige nesten året rundt i vårt fagre land ;)

    SvarSlett
  12. De var kjempefine! Fargene du har valgt gjør at mønsteret kommer veldig godt fram.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Oii, de var flotte, har lagt de på listen min :)) Klem fra Beth

    SvarSlett
  14. Så urolig flotte de var! :)
    De blir gode å ha om maaaange måneder (håper vi).

    Jeg syns det er fascinerende at du får til å strikke to like av noe. Jeg stopper alltid helt opp når jeg er ferdig med 1/4 av vott nr to. Det samme gjelder sokker også. Har alt for lite tålmodighet!

    SvarSlett
  15. Kjempefine! Her er det faktisk vottevær i dag (mer regnvottevær, kanskje?), grønn bakgrunn eller ei...

    SvarSlett
  16. Så fine de ble i de fargene ;) Må bare tipse om at det går an å bruke votter om sommeren, grillvotter! Ha en fin sommer fortsatt!

    SvarSlett
  17. Det vottemønsteret er jo bare så fint og variert. Forstår godt at du bare måtte ha de, tiltross for manglende hesteentusiasme. Flott fargevalg! Vi har fine sommerdager her nord, men plutselig må du ha på sykkelvotter igjen. Best å ha de klar :) Ha en fin sommerkveld i midnattsol! Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  18. Flotte votter! Jeg har visst en bestilling på de vottene, kom jeg plutselig på... Men det er jo goooood tid til vinteren :-)

    SvarSlett
  19. Vottene dine ble veldig fine- lekker fargekombinasjon!

    SvarSlett
  20. Hei.
    Så nydelige votter.Moro å strikke slike mønstervotter.
    Har nesten alltid et strikketøy eller to på lur;)

    Fortsatt god sommer;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  21. Så fine votter :)
    Misunner alle som kan strikke så fine mønster!

    Jeg har lånt et bilde av deg(av karpe diem)
    glemte å spørre om lov først, sorry!
    Tar det vekk om jeg ikke kan låne det
    Mvh Rebekka :)
    http://www.bekkibjarnoll.com/2013/08/karpe-diem.html

    SvarSlett
  22. Hei på deg;)
    Hvordan går det med det danske prinseteppet?
    Bare så spent;)

    Titt gjerne innom bloggen min, jeg har jukset på teppe nr to og gjør det på det tredje også;))

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  23. Herlige votter - hestvotter deilig mønsteret. Og ikke så lenge du bruker
    veldig varme...
    jeg strikker votter også. Ha en fin dag. Hilsen til deg.

    SvarSlett
  24. Men nu e vottesesongen tilbake igjen ! Har så lyst til å se ka du lager nu :-)
    Hilsen Marit :-)

    SvarSlett
  25. Hei, nå er det lenge siden du har skrevet innlegg. Håper alt står bra til med deg og at du fortsatt strikker mange fine plagg. Du savnes...

    SvarSlett
  26. Hei, savner deg her i blogland, håper alt er bra, klem fra Beth

    SvarSlett
  27. De var helt nydelige, for en herlig farge! Ha en fortsatt fin helg hos deg!

    SvarSlett
  28. So is there any scientific basis for the notion that
    conceitedness and apathy direct to the eventual demise of a nation. It
    appears the response to that problem is "of course"
    and "no" all at once. It also was earning him critical money, as estimates put some
    of the in-advertisement revenue earnings at a day-to-day sum of $50,000
    on normal.

    Feel free to visit my weblog: flappy bird hack

    SvarSlett
  29. Ɗoes your blog have a contact page? I'm hɑving trkuble locating it but, I'd like too shoot
    yyou an e-mail. I've got some ideas for your bbloǥ you mighƄt be interested in hearing.
    Eitɦer way, ɡreat blog and I look forward to
    seeing it expand over time.

    Herе is myy blog: changes in temperature and precipitation over a short period of time

    SvarSlett
  30. Hei jeg heter Frøya Øyvind Jeg er fra Bergen, men jeg flytter til Belgia med mannen min. Jeg har lest interessante historier på nettet om hvordan noen ødelagte relasjoner har blitt reparert av kraftige magiske spellcastere. Jeg trodde det var alle løgner til jeg hadde lignende problemer i forholdet til mannen min, som jeg har vært gift i lang tid, og vi er velsignet med to barn, jeg ble overrasket da han kom hjem med en annen kvinne og informerte meg om at han er lei av meg uten grunn, jeg prøvde å spørre ham hva er problemet mine ord falt på døve ører jeg må flytte det fordi jeg ikke kan bære smerten av å se en annen kvinne på samme tak med meg jeg ble ødelagt og hjertebrudd i denne perioden må jeg informere en venn av min erfaring, hun fortalte meg ikke å bekymre meg for at mannen min ville vi komme tilbake til meg Jeg lurte på hvordan det skulle være mulig, hun fortalte meg at hun skulle introdusere meg til en spellcaster navn Drigbinovia, som er en veldig kraftig spellcaster. Først hadde jeg noen tvil fordi jeg ikke tror på ting som at jeg ikke handlet caster og han fortalte meg hva jeg skulle gjøre, og jeg tvang og gjorde det han ba meg gjøre, han fortalte meg også at dette er en gjort at jeg ikke burde bekymre meg om at mannen min ringer meg eller sender meg en melding, at mannen min kommer og ber meg om tilgivelse på bare to dagers tid, til min mest overraskelse, ringte mannen min neste dag og begynte å gråte for å tilgi ham, at han ikke ble med sin sunn fornuft til det øyeblikket. Jeg er alltid overrasket over dette store miraklet som har skjedd i mitt liv, min mann og våre to barn er sammen, og vi er mer enn noensinne glade hvis noen opplever et slikt problem i ditt forhold, kan du kontakte denne flotte kasteren på hans Email = doctorigbinovia93@gmail.com du kan også Whatsapp ham på +2348144480786 ikke la noen forakte deg for ditt forhold?

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...