onsdag 1. februar 2012

Sol og granatepleglede


Her om dagen koste jeg meg virkelig med sollyset som ga fine muligheter for fotoshoot på kjøkkenet - og gikk løs på granateplet. Synes fargene ble så fine. Bildene viser framgangsmåten jeg bruker for rensking. Poenget er iallfall å beholde saften i de bittesmå, saftfulle fruktperlene inni og helst ikke skjære i dem. Det kan være lurt å bruke forkle til denne jobben :O)







Skjærer av topp og bunn, så to snitt i skinnet fra topp til bunn slik at man kan vri granateplet i to uten å ødelegge de røde små fruktene. Så kan man dele hver halvdel ytterligere i to og så peller man fruktene forsiktig ut.

Det blir masse frukt, overraskende mye i forhold til størrelsen i utgangspunktet, og den holder seg godt noen dager i et glass i kjøleskapet. Deilig bare å spise sånn og til å ha i salater og forskjellig. Kjempegodt, supersunt og rikt på antioksidanter. Og veldig, veldig fint å se på....



Mon tro om jeg ikke har noe garn i denne fargen som jeg kan gå løs på??? For bloggen blir garantert ikke å ta retning av en mat- og helseblogg.....dette var bare litt sporadisk spiselig inspirasjon.


Nyt solen, lyset og fargene rundt deg!

Søt granateplehilsen fra Nina



5 kommentarer:

  1. Hmmmm har aldri smakt det men bør kanskje gjøre det snart nå da;) Ser veldig godt ut ihvertfall!

    SvarSlett
  2. Wow! Det må jeg si! Du imponerer stadig! Har aldri visst hva som var inni et granateple,- så nå lærte jeg noe nytt!! Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  3. Så koselig å høre :O) det er bare å smake i vei!
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Så hærlig innlegg Nina! Fullt av sol og glede :)
    Tror jammen jeg må kjøpe sånn granateple.. til helga kanskje? ;)
    Gode fra me :)

    SvarSlett
  5. I dag kjøpte Ingvild et grantateple, og vi har fulgt fremgangsmåten din til punkt og prikke. Ble særdeles vellykket. (og litt gris--- men det kan man tørke opp). Tusen takk for inspirasjonen. Det smakte fortreffelig :) Klem fra Ingrid og Ingvild

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...