torsdag 24. mai 2012

DIY maskevakt/strikkedings


Jeg ble påminnet denne hjelpedingsen for noen dager siden, da hadde vottestrikkinga mi
vært noen runder rundt i veska og en god del masker hadde falt av pinnene.
 Klassisk, men jeg har da et redskap til dette, tenkte jeg, en slags maskevakt som
jeg selv laget for noen år siden. Ikke så proff som de som er laget av tre, men den duger fint!!

Det du trenger for å lage den er:

2 fingerbøl (evt Nille/Europris, fint om de er tynne og lett å lage hull i)
2 treperler
strikk som kan knytes
saks
syl/kraftig nål til å lage hull i fingerbølene



Lag hull i fingerbølene, tre dem på strikken, tre på de små treperlene
og knyt knuter slik at perlene ikke faller av.

Slik blir det. En fordel at pinnene er like lange, ikke med én pinne kortere som her :O)

Vottestrikk: trykk her



Lykke til!

Blåbærlina


9 kommentarer:

  1. Har en i tre som jeg har brukt i flere år, men nå ser jeg jo at det går an å fikse seg en til - lurt!

    SvarSlett
  2. Jeg har noen i tre som jeg passer på som en hauk for jeg har ikke funnet flere, men nå kan jeg jo lage i gaver! Takk for tipset! Dette er supernyttig strikkeduppeditt!

    SvarSlett
  3. Herlig. Så nyttig og så enkelt. Takk for tipset!

    SvarSlett
  4. Så bra å kunne gi et godt tips videre!
    Så en slik laget i tre hos en venninne en gang, veldig fin.
    Sikkert kjøpt på en husflidsmesse en gang i tiden.
    Fikk ikke tak i selv, så da måtte jeg jo lage.
    Og ja, den er veldig nyttig og bra når man farter rundt med poser og vesker med opptil flere strikketøy.
    Fin å lage til gaver også, helt klart! Bra tips, Merete.

    SvarSlett
  5. Enkelt og genialt! Takk for tips og god arbeidstegning! Sånne må jeg lage meg! Til meg og noen strikkevenninner. Alle som strikker på strøpepinner og som tar medseg strikketøyet over alt er vel kjent med frustrasjonen over å dra strikketøyet opp av veska, for så å oppdage at ca halvparten av maskene ikkeer derde burde... (0:

    Ha en strålendestrikkehelg! Medmye strikking, ja. Vi skal feire en 7 åring, så her blir det dessverrealtfor mye kakebaking og forberedelser... Men litt strikking skal jeg nok få pressa inn!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...