onsdag 6. mars 2013

All you knit - perlebluse



De første Pickles Pure Wool nøstene er testet - og jeg må si meg veldig fornøyd! Meleringen i garnet er helt nydelig og det var godt å strikke med. Litt stivt som annet tynt ullgarn, men jeg regner med at det blir mye mykere straks det har blitt vasket.

Mønsteret jeg har brukt her er fra den lille boken All you knit is love av Susie Haumann og kan virkelig anbefales! Alt stemte og jeg behøvde ikke å regne ut noen økefrekvenser selv, det var bare å følge instruks, så dette var bra!! Søt ble den også med perlestrikkede striper. Jeg har strikket en mellomting mellom vest eller bluse, med korte ermer.




M ø n s t e r:  Vest eller bluse med perlemønster fra All you knit is love
S t ø r r e l s e:  12-18 mndr
G a r n:  Pickles Pure Wool farge 287 + 177 = tilsammen 80 gram
P i n n e r:  3
K n a p p e r: Gamle perlemorknapper fra en skjorte



Gleder meg til å prøve den på en liten kropp, jeg har en modell i sikte, men det må bare klaffe med dagslys og besøk og sånt! Passer den så kommer det flere bilder etterhvert :O)
Er forøvrig veldig glad i både garnet og mønsterboken......så det kommer sikkert mer derfra.


27 kommentarer:

  1. Åiden var kjempesøt!!!
    Vakre farger!!

    SvarSlett
  2. Kjempesøt! Likte fargen veldig godt.
    Holder på men en genser til mannen i det garnet, men syns det virka litt stivt, så den har rykket bakover i køen :) Men som du sier.. det blir nok mykere etter et milobad :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal prøve meg på en milovask... :o)

      Slett
  3. Helt bedårende! Gleder meg til å se den på modellen du har i sikte. Nydelig farger og melering. Søt med knapper og rosa kanter. Blir helt sikkert mykere i vask. :) Ha en super kveld, Nina!

    Varm klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, spent på om modellen får den på seg :o)
      Vi får se, klem fra meg!!

      Slett
  4. Ah, så utrolig skjønn den var! :) Og jeg elsker fargene ♥ Det du sier om tynt ullgarn, at det føles litt stivt - er grunnen til at jeg aldri har strikket med det. Selv om 'alle' sier at det blir mykt i vask, så har jeg liksom ikke stolt på det, hihi ;)
    Men nå fikk jeg veeeldig lyst til å teste dette garnet altså, for jeg er så glad i melerte garn. Sukk, takk for det Blåbærlina - enda ett garn på ønskelisten min ;)

    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for dét, jo annet ullgarn blir ofte mye mykere i vask, Finull blant annet, skal prøve å vaske dette også, så får vi se om det ikke mykner opp litt. Elsker også melert garn, og tynt ullgarn :o)) mye garn rett og slett :o))

      Slett
    2. Glemte klemmen i farta!
      Her kommer den:klem fra meg!! :o)))))

      Slett
  5. Så utrolig søt - og fint med kontrastfarger på kantene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja jeg er så glad i kontrastkanter, de gjør seg på mye :o))

      Slett
  6. Så skjønn den var! Aldri sett dette mønsteret før, og blir så glad når jeg får lyst å strikke nye ting jeg kommer over som denne! Fargen var jo også helt nydelig - kanskje dette garnet skal prøves ut:)

    SvarSlett
  7. Kjempe fin var den!! Nydelige farger.
    Denne boken har jeg akkurat kjøpt meg, og ble positivt overrasket. Masse fint! Jeg har bare rukket å strikke ballongbuksa, enda. Men nå fikk jeg lyst til å strikke denne også. :)
    Ha en fin dag. :)

    SvarSlett
  8. Utrolig søt! Fargene, meleringen og mønsteret passet jo bare perfekt sammen:-)

    Jeg holder også på med en genser i det garnet og jeg elsker det. Tenker litt på å strikke meg en vårgenser i det i en fresh farge og da vurderer jeg fargen Ranukel (177). Er det den du har brukt som bunnfarge her? I så fall ser jo fargen helt annerledes ut på dine bilder, mye mer korallrosa enn bringebærrosa. Stemmer det? (Har mang en gang irritert meg over Pickles og dårlig fargegjengivelse...)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :o) koselig å få tilbakemeldinger fra dere!
      Ja, det er nok fargen ranunkel - 177 som jeg har brukt til bunnfarge.
      Syns det er rart at de kaller den bringebærrød, for den er mer riktig
      på fargen her enn på Pickles sine bilder, mer korall, litt varmere rosa altså.
      Den andre rosafargen, er litt kaldere, nellik heter den - 287, og ligner mer på bildene.
      Kjøpte garnet i butikk, så da får man det man ser, irriterende om fargene er veldig forskjellig
      I virkeligheten enn i nettbutikken. Man blir skuffet for det er jo den lille nyansen som mange ganger betyr om man handler eller ikke.... Fine farger er det iallfall ;o)
      Lykke til!

      Slett
    2. Glemte å si at fargen er mer jordbær enn bringebær :o)

      Slett
    3. Takk for svar:-) Ja, fargen var utrolig fin selv om den ikke stemte helt overens med Pickles sitt bilde! Tror nok det blir en jordbærfarget vårgenser på meg etterhvert:-)

      Slett
  9. ÅH så fin, skikkelig flott fargekombo. Jeg skal til å starte på en selv, ikke umulig jeg stjeler litt inspirasjon ;)

    SvarSlett
  10. Nyyydelig! Har hatt planer om å se nærmere på både garnet og strikkeheftet, og nå rykket begge deler kraftig frem i køen...:-)

    SvarSlett
  11. Åh, så søt den var!! Veldig fin farge også :) På neste bestillingsrunde hos Pickles, så må jeg nok ha et par nøster Pure Wool :)
    Likte flettevottene i forrige innlegg - bra navn på dem, hihi ;)

    SvarSlett
  12. Sikke en fantastisk blog du har. Jeg glæder mig til at læse med :) Kh Dorte

    SvarSlett
  13. Takk for mange fine tilbakemeldinger- d gleder meg om dere blir inspirert!!
    Absolutt koselig strikketøy å ha..... :o)

    SvarSlett
  14. Jeg blir også med og heier. Nydelig liten topp i skjønn farge!

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  15. Aldeles nydelig! Tror jeg må prøve det garnet..og få tak i den boka;) mye fint her på bloggen din

    SvarSlett
  16. Så søt denne ble. Flinkisen.
    Klemz

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...