onsdag 6. juni 2012

Frem fra glemselen


Se, hva jeg fant blant de gamle klærne mine!
Enten var dette den første eller den andre genseren jeg strikket til meg selv som 13-14åring.
Jeg likte visst lyseblå allerede da :O) og det kom ikke som noen bombe!!
Husker ikke hva slags ullgarn den er strikket i, tror det var noe som ble kjøpt av en dame som handlet
 direkte fra garnleverandør i bytte mot ull hun sendte. Sånn var det på landet i "gamle dager" :O)

Den gang skulle ting også være smått, så jeg har for anledningen leid inn
en litt yngre dame i familien som passer rett inn i det meste av de gamle klærne mine.

Strikket også en rød genser i halvpatent omtrent samme år,
men den vet jeg dessverre ikke om eksisterer lengre.
Men hvem vet, plutselig dukker den kanskje opp :O)

Klem fra Nina Pellina Blåbærlina




21 kommentarer:

  1. Så fin den var. Gøy å finne igjen slikt.
    Klem Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, var glad for å finne den igjen i så god stand også :O)
      Klem!

      Slett
  2. Strikket du den selv som 13-åring! Mektig imponert, og så fin som den var også =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja sånn omlag 13-14 mener jeg at jeg var da :O)
      det var vel mye handarbeid rundt meg da og mindre andre distraksjoner som nå :O)

      Slett
  3. Heisan!
    Så fin genser, og så bra at du fant den igjen. Jeg strikket også mye som tenåring, for det meste gensere, men det har blitt lite strikking i det siste.
    Du spurte om den washi-tapen jeg brukte til å henge opp melkekartong-bildene, og den er kjøpt hos Andrine & Marens Landhandleri (www.anma.no)
    Artig med bilde av katten på fuglekassen lengre nede her. Vi har samme problemet her, og i dag morges så vi at taket på boksen var revet ned. Mannen min klatret opp med stige og fikk fikset det, og inni boksen lå tre nyutklekkede fugler :-)
    Ha en fin dag.
    Klem, Sølvi

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei!
      Tusen takk for tipset om washi-tapen :O) skal sjekke det ut.
      Livet går i faser, noen ganger strikker og pusler man mer, noen ganger mindre.
      Ang katt og fugl her så fant jeg fjær i gangen i dag, så et lite fugleliv har dessverre gått tapt, håper bare ikke det var fra fuglekassen....
      Lykke til med dine småfugler!
      Klem fra Nina

      Slett
  4. Det var imponerende arbeid for en så ung jente!
    Den er jo helt nydelig - synd at den ikke passer!

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for det Line - morsomt at den dukket opp igjen!
      Ja, den er litt liten til meg nå dessverre...
      men koselig å ha likevel.

      Slett
  5. Så flink du var allerede den gangen! Nydelig genser! Husker min første,- det var vinrød bunn og hvite stjerner. Var så stolt av den genseren :) Tror dessverre ikke den eksisterer lengre.Håper at din genser nå kan brukes av den yngste generasjonen i huset :) Klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. så synd at din ikke lenger finnes da.....
      kanskje du har brukt den helt opp? :O)
      Får se om min får et nytt liv nå....
      Klem

      Slett
  6. Kjempefin genser!

    SvarSlett
  7. For en fantastisk genser! Mønsteret på rosene er liksom akkurat perfekt synes jeg, og nydelige farger - jeg vil ha, jeg vil ha!

    Så flink du var allerede som ungjente:-)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du likte fargene og mønsteret!! Vet ikke om jeg har mønsteret enda, sier fra om jeg finner det :O)

      Klem

      Slett
  8. Kjempefin jakke og 13 år da du strikket den! sånne skatter skulle jeg ønske jeg kunne finne i mine gamle esker!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk for det. Regner med du har andre fine skatter i dine gamle esker :O) tiden går og plutselig får gamle ting en ny renessanse!

      Slett
  9. Herlig genser, i supre farger, en sånn en skulle jeg gjerne hatt tålmodighet til å strikke. Jeg strikket også mye i min barndom/ungdom, men i voksen alder har det blitt lite strikking, desverre. Jeg begynner nok en gang igjen :-). God helg! Klem fra Anne.

    SvarSlett
    Svar
    1. hihi, ja det er en tid for alt. Har du hatt et strikkeliv før, så kommer det nok igjen. Hadde litt pause noen år jeg også. Men du gjør jo så mye annet fint, med maling og diverse :O) Koselig at du likte genseren min og fargene. (Allerede da gal etter lyseblå :O))
      Klem fra Nina

      Slett
  10. Nydelig jakke! Jeg fikk knapt til en klut når jeg var på den alderen! IMPONERT!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg vokste opp med MYE håndarbeid rundt meg, så det ble vel bare sånn.
      Syns ikke det var noe merkelig da i allfall.... :O)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...