søndag 3. juni 2012

Aviatrixlua


Har tidligere snakket varmt om Aviatrixluen, som jeg har strikket noen stykker av.
Nå har jeg fått bilde av lille Theodor med ei av dem på -litt søt da?
Den lilla luen er strikket i mellomtykt alpakkagarn,
den andre på bildet under her er strikket i alpakka/Finull-mix.


Har prøvd meg fram med ulike garntykkelser og størrelser,
vet ikke om jeg ble noe klokere, det var så mange størrelsesvarianter
i oppskriften, så jeg anbefaler bare å prøve seg litt fram . 
Fant mønsteret hos JUST JUSSI 
Luen er morsom å strikke og har god passform, syns jeg.


Siste lue ut i dag er den turkise i PT2, som jeg har vist fram før her.


Mulig det er på tampen av sesongen nå med luestrikking,
men man kan jo alltids strikke i bomull eller
for den saks skyld til senere bruk eller til gaver :O)
Her er ullstrikking helårs i allfall, hehe...

Ønsker nye følgere velkommen og ei god uke til dere alle!

Blåbærlina


3 kommentarer:

  1. Den luen så jo veldig kjekk ut.
    Og ull skal visst være helårsplagg her i alle fall.
    Ikke mange gradene å skryte av her nei!
    Ønsker deg en fin ukestart
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Ull er aldri tull. Aviatrix ser artig ut, og søt på den søte :)

    SvarSlett
  3. Så søt lue, og fin modell! Artig variant av lue, synes jeg.

    ... og så fine esker i bakgrunnen, er du på flyttefot også?

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...