mandag 26. november 2012

Lang, lang rekke....Marius ut av rekka går.......

 
Helgen har blitt brukt til montering og ferdigstrikking, først ut er mammas Mariusvest i tynn alpakka. Jeg må gi kredit til min søster som står for fargevalg og det meste av strikkingen. Om det blir Marius på meg en gang så skal dere ikke se bort fra at det blir de samme fargene, lys grå og ren hvit. Marius har til nå ikke vært på min "vil-strikke-liste" men seiler inn der midt på et sted nå kjenner jeg.
 
Takk for alle støttende kommentarer angående montering av vesten. Kjekt å vite at man har backing i ryggen altså, hehe... Faktisk var det ikke så ille å montere som man skulle tro, og klippingen er i grunnen ikke så skummel. Poenget her er å sy nøye, jeg syr 2 rette og tette sømmer på hver side av midtmasken = 4 sømmer. Så klipper jeg opp midt på og så tar jeg en runde med sikksakk på hver av sidene = tilsammen 6 sømmer. Da skal kantene være klare for å dampes og sys ned. Ved mønsterstrikk som her, anbefaler jeg en sjekk om det evt er løse mønstertråder som på mirakuløst vis har unnsluppet symaskinnålen. Hos meg var det en liten tråd løs nemlig!!
 
Heklingen som kommer til slutt var egentlig en liten bonus, for da blir kanten så fin og vesten tar form og er klar for knappene. Jeg var så heldig at jeg hadde 3 passe store perlemorsknapper til overs fra mitt eget alpakkaprosjekt. 
 

 
N o k r e   f a k t a:
 
Mønster: Sandnes Garn klassikere hefte Tema 15 voksne 2011, mønster 8
              Vest med rundt bærestykke
Garn:      Sandnes mini alpakka lys grå, farge 1042
              Sandnes alpakka hvit, farge 1001
Kommentar: rundstrikk blir finest på mønsterstrikk i alpakka, så det er vel
                  verdt klippingen syns jeg.
 
 

 
Hmmm, sikkert litt varmere om jeg setter labbene på denne vel?
Å, ja, alpakka, kjenner jeg....best there is!!
 
 
Mandagshilsen fra Blåbærlina  :O)
 
 

13 kommentarer:

  1. Wow, så fin mariusmønsteret ble i grå og hvit! Man må jo ikke ha tre farger, nei. Den ble veldig fin og dus - og litt mindre mariusprega? Som igjen ikke gjør noe i disse mariustider ;)

    Gratulerer med meget vellykket montering :)

    SvarSlett
  2. Å, men så fin den ble! Heldig hun som finner denne under juletreet :-)

    SvarSlett
  3. Så fin mariusvesten ble i duse farger! :-) Flott montert!

    SvarSlett
  4. Heldige mamma sier jeg! Vanligvis er det mødrene som strikker til døtrene, så dette var en fin vri. Vesten ble kjempefin, og monteringa må jo være prima arbeid!

    Ha en fin mandagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. Veldig flott. Likte godt fargane :)

    SvarSlett
  6. Denne ble så fiiin. Enig med deg i at fargene var kjempefine. Har strikket denne vesten en gang jeg også i svart med hvitt mønster. Måtte forlenge bolen med over 5 cm for at den skulle bli fin :-)

    SvarSlett
  7. Så fin den ble med den siste " finishen". Heklakanten og knappene gjorde susen. Søstrene sisters teamwork. Enig med deg om at Mariusmønsteret er flott. Nattaklem fra Ingrid :)

    SvarSlett
  8. Puh...det gikk jo helt supert det der! Nydelig ble den! Merket at jeg var litt nervøs, hihi. Mens du forholdt deg helt rolig ;) Ikke rart, dette mestrer du jo fullstendig! Trenger kurs, takk :) Klipping i strikketøy rykket faktisk litt frem i min kø nå, tusen takk for det :)

    Ha en fin...onsdag :)
    Klem ♥

    SvarSlett
  9. Flott Mariusvest! Enig i at fargene var fine sammen:)

    SvarSlett
  10. oi oi for et stykke arbeid. Nydelig vest.
    Klem Tone

    SvarSlett
  11. Den vesten ble jo bare kjempefin, flotte farger:-) Ha en fin dag! Klem Marianne

    SvarSlett
  12. Jeg er imponert altså !
    Det jeg holder på med er jo bare småtteri.
    Marius mønsteret er jo flott da.

    Takk for lykkeønskninger ang. katten vår :)
    Den hadde blitt innelåst på en låve, nå har den fått masse mat og kos.
    Janne

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...