onsdag 23. januar 2013

Fordelen med snail mail


er at man kan bruke litt av de fine papirtaperullene man noe lettsindig har kjøpt her og der - og pynte på brev og konvolutt.... Liker så godt disse fargene sammen, lyseblått og okergult/gult, særlig i kombinasjon med brunt.
Om det også er et ekte håndskrevet brev inni konvolutten er det ekstra koselig å sende.  Uansett er det potensielt en glad mottaker i andre enden som vil sette pris på å få post i kassen som ikke er vinduskonvolutt :O)




En annen fordel er at man plutselig kan få en sånn gledelig overraskelse i posten som dette...... (For sender man så er sjansen betydelig større for at man også får post :O)) Jeg fikk altså et lite brev og dette deilige alpakkanøstet i min postkasse i dag, fra koselige Sigrid - bloggvenninne. Tusen takk, Sigrid!! Dette var stas på en helt vanlig onsdag! Og hva er vel bedre å få enn et litt tykt brev med et garnnøste i??? Jeg bare sier det, sneglepost er kraftig undervurdert!


Tykt deilig alpakkanøste i lyseblått fra Pickles..... hva jeg skal strikke? Noen ideer? 
Det kan faktisk hende at jeg får meg en tur innom Pickles sin butikk i nærmeste framtid, i forbindelse med en jobbtur - og når jeg kjenner på den myke garnkvaliteten her får jeg ikke akkurat mindre lyst til et Picklesbesøk.... Wish me luck! :O) Det er vel mange fristelser der har jeg på følelsen.
 
Blåbærlina
 
 

16 kommentarer:

  1. Så koselig å få et sånt fint nøste i posten :)
    Sigrid kjenner deg godt !
    Var inne hos Picles.no i dag og drømte meg bort.
    Tipper et besøk i butikken blir topp ;)

    Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de lager mye så fint og garnet virker veldig bra,
      så der kan det lett bli litt farlig, enten det er på
      nett eller i selve butikken...
      :O) Nina

      Slett
  2. Jeg elsker sneglepost! :)
    Kjempefine vimpler du lagde.

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig med "snail-mail". Nydelig konvolutt, og med garn som ekstra innhold, er lykken komplett. Jeg elsker også å få koselige brev på kreativt papir fra gode venninner.. Og som du skriver i innlegget ditt, så må man gjøre en egeninnsats først. Det er vel min tur til å skrive, tenker jeg! Takk foe påminnelsen :) ha en fin kveld. Klem fra Ingrid :)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, Ingrid, det var ikke ment som en oppfordring til noen spesielle altså, men det gjelder vel generelt for oss alle.... men jeg tar imot brev jeg!! Fin kveld til deg også!
      Klem fra Nina :O)

      Slett
  4. Så koselig! Og knallfine pulsvarmere i forrige innlegg!!

    SvarSlett
  5. Kreative Nina, dette var jo bare SÅ flott! Fikk lyst å skrive ordentlig brev bare for å lage en sånn fin konvolutt :) Og ja, de gode gamle brevene er virkelig undervurdert! Jeg fikk ett brev her om dagen fra en supersnill bloggvenninne med en oppskrift jeg hadde ønsket meg veldig ♥ ;)

    Pickles-nøstet du fikk kan bli til noen korte/søte pulsvarmere kanskje? Strikk begge samtidig slik at du får utnyttet hele nøstet ;) Eller kanskje ett mykt og deilig panneband med pynt på?

    Fortsatt fin kveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  6. Så koselig med slik post. Er alt for lite av det for tiden.
    Kos deg
    Klem Tone

    SvarSlett
  7. Så fint pyntede brev! Du er skikkelig flink og kreativ, du ;)
    De fine hjertevottene du la ut i desember, kommer det noen oppskrit på dem? *harsålystpå* De var nemlig utrolig fine!
    Anbefaler absolutt en tur innom Pickles, der er det maange fristelser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig melding :o)
      Så fint at du likte hjertevottene -
      Og jo jeg skal lage mønster på dem,
      Kommer etterhvert, må teststrikke litt mer først.
      Holder på med et annet mønster nå.
      Takk for Picklesanbefaling, gleder meg!

      Slett
  8. Brevet var helt flott :) :) Ble så glad av det !!!! Tuuuusen takk ;)

    SvarSlett
  9. Helt enig, pakke i posten er kjempestas (til og med når man vet hva som er inni og har betalt det selv...!).
    Jeg har også tenkt å prøve å tilpasse neste Olsojobbtur med et besøk hos Pickles :-)

    SvarSlett
  10. Koselig brev, ekstra gøy når noen gjør seg flid med innpakningen også. Det Picklesgarnet så deilig ut, har bare prøvd den tynne alpakkaen og den er god.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...