tirsdag 8. november 2011

Ny giv i påskeprosjektet :O)


Noen prosjekter havner lett bakerst i køen når man har andre arbeider på gang som er lettere å ta til. Særlig arbeider som ikke krever så mye telling og som man kan ha fremdrift i uansett hvor sosial man er. Noen som kjenner seg igjen? 
Denne kortermede toppen begynte jeg på før påske, kom helt feil avgårde med maskeantall og garntype kombinert, så det ble faktisk uunngåelig å rekke opp den halvstrikkede bolen.... Ikke morsomt!! På pinner nummer 2,5.... Gikk på med ny giv i mindre størrelse, men så har den altså ikke blitt prioritert. Nå har jeg imidlertid fått gjort opp status og planlegger å få strikka den ferdig. Snart! Tynt garn og tynne pinner, blir riktig så bra tror jeg!

Under her ser dere bilde fra mønsteret, Frydefulde detaljer, som jeg fant i det danske bladet Hendes Verden. Toppen er opprinnelig strikket i et tynt ullgarn ( New Zealand lammeull fra Filcolana) noe som gjør at hullmønsterstrikken i midjen kommer bedre fram enn med alpakkagarnet jeg bruker. Siden den har korte ermer og kan brukes som et inneplagg tenkte jeg det kunne være fint med den myke alpakkaen mot huden. Dessuten hadde jeg noen alpakkanøster liggende klare til bruk, så da ble det det denne gangen. Man kan helt sikkert fint strikke den med lange ermer også. Om jeg strikker en til vil jeg nok prøve med tynt ullgarn (Nøstebarn/Isager el).



Oppskriften fant jeg i et bilag til Hendes Verden nr 2/2011, den har mange fine detaljer, som tittelen påpeker, blant annet en søt vrangbord, med rillestrikk i vrangmaskene. Gleder meg kjempemye til å få den ferdig nå kjenner jeg!!! Da skal jeg selvfølgelig vise dere den.
Hmmm, dette forplikter jammen meg.... - ikke sant?  :O)

4 kommentarer:

  1. Oi, Oi Oi!! Her strikkes det t alle døgnets tider trur e ;) hihi
    Men nu må e nok minn d på at du har en haug me kjæmpefine stoff, som ska syes t nåkka fint :)
    Kanskje du kan lokk nån kunda t Julemarkedet..?
    Anneligode t d <3

    SvarSlett
  2. Så fin topp-alt du får tell❤takk for hjelpa me heklinga-trur e får det tell aleina nu❤nattagode fra lillesøster

    SvarSlett
  3. det va sannelig ikkje værst, Veramor, må sei du tok det ny lærdom fort. Anneli, du har så rett så rett ang stoffhaugen, trur e må sy litt.......sku ønska det gikk an å sy med venstre og strekk med høyre, og bakfoten også...
    God natt, god natt :O)

    SvarSlett
  4. Sikke et sødt lille kattehoved du har på din header. Jeg kan godt se den ligner lidt vores. Din er vist meget ung, vores er 12 år efterhånden, men stadig lille og fin. Spændt på at se mere på din blog. Velkommen i blogverdenen.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...