onsdag 23. mai 2012

Noen strikkespørsmål....


De siste 11 gode strikkespørsmål fra Strikkelisa, som er en kjempeflink og kreativ håndarbeidsjente.
Bare titt innom hos henne og se! Der strikkes og produseres det mye fint :O)

Har strevd litt med det tekniske her, dvs redigeringa av spørsmål/svar, siden jeg først skrev teksten
i Word, grrr.... men nå altså, trykker jeg det som det er! Litt smått, og lyst kanskje....
men det blir med denne ene gangen :O) lover!
                          



  1. Har du strikket/heklet lenge? Hvem lærte deg det? Vil du dele noen minner fra læringsprosessen?Jeg har strikket, heklet og sydd siden jeg var lita. Lagde dukkeklær sammen med min bestemor som var sydame. Har mye av de dukkeklærne enda. Min første genser strikket jeg vel da jeg var rundt 12 år. Rødt ullgarn i halvpatent, til meg selv. Kjøpte det sammen med min bestemor og min mor hjalp meg med strikkinga.
  2. Hvor mange kilo garn vil du tippe at du har i lageret?
Tør ikke tippe, maaaaange kilo…… :O) litt for mange kanskje.
  1. Har du noen favorittmønstre? Hva er det ved mønsteret som gjør det så fantastisk?
Blant annet den genseren som jeg har kalt Vårgenseren, en oppnedgenser fra hendes verden. Den er så enkel og kan varieres på mange måter. Er også veldig glad i ”Lilla koftan” også enkel og fin og lett å variere. Liker mixen med rett og vrang. Jakken startes også oppe i halsen. Bitteliten variant finner du her.
  1. Hvor befinner du deg som regel når du strikker/hekler?
Oftest i en sofa eller ved et kjøkkenbord eller i en bil.
  1. Har du et yndlingsgarn? Hva er det som er så fint med det?
Yndlingsgarn, hmmmm, ja alt av tynt, tynt ullgarn. Det gir vame, lette plagg og passer til både liten og stor. Er også glad i tynn alpakka, av samme grunn, men ull er lettere og gir en annen feeling som jeg liker.
  1. Hvilken butikk har du handlet mest garn i i år (2012)?
Husfliden, tynn alpakka på salg kanskje?
  1. Hvem liker du best å strikke/hekle til? Er det ting til deg selv/mann/barn/baby/huset/gaveboksen?
Liker best å strikke til barn og baby. Lettere å bli fornøyd med småplagg enn de til meg selv :O)  Det blir fine gaver og man får utløp for flere strikkeidéer på listen siden det går fortere.
  1. Hvilken aktivitet bedriver du vanligvis samtidig med strikkinga/heklinga? Hører du på musikk, ser på TV/serier/film, hører på lydbok eller lignende?
Skravler med venninner, ser på TV (for eksempel the Big Bang Theory) eller prøver å lese til strikkepinneklirr.
  1. Hvor ofte strikker/hekler du?
Hver dag - og alltid når jeg sitter og hendene mine ikke er opptatt med andre ting  som PC eller mat  :O)
  1. Hvorfor blogger du? Hva er det beste ved blogginga?
Jeg begynte å blogge fordi jeg likte meg godt i bloggland, ville gi litt inspirasjon videre, siden jeg ofte har nytt godt av andres blogger og kreativiteter. En snikende trang som jeg bare måtte gjøre noe med.
Det beste ved blogginga er de gode bloggrelasjonene man får, dokumentasjonen man gjør på ting man lager og all inspirasjon og tilbakemelding fra andre  :O)
  1. Hva var det mest garn-/strikk-/heklerelaterte du gjorde på 17. mai?
Satt bak i vår Volvo Amazon og strikket mens vi finkjørte litt i byen på ettermiddagen.


Tok ikke bilder av strikkinga mi, men joda, det ble nok strikka litt her bak... :O)


Ha en fin vårdag!!

Blåbærlina

1 kommentar:

  1. Elsker det nederste bildet, herlig å tenke på at du strikker I BILEN på 17 MAI, da er man hekta da:)
    ha en herlig helg!
    klem Cathrine

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen her hos meg!!
Det er så stas :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...